Recension: Wilders uppmanar oss att värna nationalstaterna

Geert Wilders skriver i sin bok Marked for Death att vi måste hejda muslimernas hijra, deras invadering av Väst, genom att stoppa massinvandringen från muslimska länder. Vi måste försvara oss. Bland annat måste vi värna om våra nationalstater som mångkulturalisterna så gärna vill krossa. Nationalstaterna är vårt yttersta skydd.

För de läsare som är bekanta med Grönköpings Veckoblad är figuren Förre förrädaren Peterzohn välbekant. Invektivet förre förrädaren är för evigt fäst vid denne person. Så är det även för den nederländska partiledaren Geert Wilders. Han är sannolikt den ende holländska politiker vi svenskar kan namnge och då han uppmärksammas så presenteras han alltid av svenska mainstreammedier med epitetet islamofob före sitt namn. Den dagen invektivet utelämnas har något skett.

För det är endast som kritiker av islam Geert Wilders uppmärksammas i Sverige. Och kritik av islam är numera liktydigt med islamofobi, det vill säga det handlar om personer som har en sjuklig och således helt omotiverad rädsla för islam.

Vem är då Geert Wilders? Han presenterar sig själv och sitt politiska arbete i boken Marked for Death. Det är ingen självbiografi men vi får ändå vissa glimtar av människan som vigt sitt liv för friheten och för kampen mot det totalitära islam. Merparten av boken handlar om hans kamp, en kamp som sedan ett decennium har tvingat honom att leva under fullständigt personskydd. Dygnet runt och hela tiden på nya platser. Ett öde han delar med andra som kritiserat eller irriterat islam och därför dömts till döden (via en fatwa).

Wilders är i gott sällskap med bland andra den danske karikatyrtecknaren Kurt Westergaard, den brittiske författaren Salman Rushdie och den svenske konstnären Lars Vilks, som alla får leva i dödens skugga och ibland, som Westergaard och Vilks, redan fått uppleva upprepade attentat av muslimska terrorister. Wilders landsmän regissören Theo van Gogh och professorn Pim Fortuyn är två som redan fått plikta med livet för att de väckte muslimers ilska. För det är det hot som islam använder sig av. Kritik av islam får inte förekomma och kritiker ska mördas.

Wilders berättar fängslande om vilka konsekvenser det får om någon vågar utmana islam i Västvärlden. För i Väst har vi nu hamnat i den märkliga situationen att muslimer inte längre bedöms som andra. Av etablissemanget har muslimerna fått frispel, de får inte kritiseras för all kritik är liktydig med rasism.

I boken gör Wilders bland annat upp med den amerikanske presidenten Obama och hans kryperi för islam. Wilders är inte nådig när han nagelfar det tal Obama höll 2009 i universitetet al-Azhar i Kairo, där presidenten totalt sviker de grundläggande demokratiska värderingar vi har i Väst och lägger sig platt för islam. Det kallas för dhimma när ickemuslimer underkastar sig islam och det vad var Obama gjorde. Han nämnde inte ens ordet terror eller terrorism. Han påstod bland annat att Islam is a part of America och överdrev grovt antalet muslimska trosbekännare i USA. Öppet mål för en påläst som Wilders. Många mål.

Wilders är berest i den muslimska världen och han kan Koranen på sina fem fingrar. Det är ändå lite märkligt att en politiker som han fördöms och hatas så intensivt när han faktiskt bara läser innantill vad som står i Koranen. Men ingen argumenterar någonsin emot. Det enda de (vänstern och muslimerna, men även kyrkor med flera) kan bjuda på är förföljelse, hatfulla invektiv och hot om en ond bråd död. Därav titeln på boken, Marked for Death. För Geert Wilders kommer troligen aldrig att få leva ett normalt liv.

Marked for Death är lättillgänglig och kan fungera om lärobok för den som vill veta mer om islam, dess historia och vad den står för i dag. Författaren berättar med eftertryck och ingen kan tvivla på hans mission. Några kapitel är extra intressanta. Islams historia om slaveri är ett okänt kapitel för många. Från allra första början till modern tid har islam varit inblandat i slaveri. Det tas slavar än i dag, nu av Islamiska staten. Inget nytt påfund alltså. Muhammed tog själv slavar som han utnyttjade och sålde. Jämför hans liv med Jesus så förstår du lätt att dessa religioner inte kan jämställas. Islam är ingen fredens religion och har inget kärleksfullt budskap om allas lika värde.

Läsaren förstår snart att Geert Wilders är en sann kämpe för en frihet som nu hotas av en religion som egentligen inte är en sann religion utan främst en totalitär ideologi som strävar efter att omfatta hela mänskligheten. Wilders envetna kamp har gett resultat. Hans parti Partij voor de Vrijhed är nu tredje största parti i det nederländska parlamentet, och har bidragit till att bromsa islamiseringen av Nederländerna och lyckats sätta stopp för några av det mångkulturella samhällets värsta dårskaper. En seger är att man har lyckats få till en lagstiftning som kriminaliserar dem som olagligt vistas i landet. Jämför med Sverige där illegala invandrare får allt fler medborgerliga rättigheter och förmåner, exempelvis nästan gratis tandvård.

Geert Wilders är en modig kämpe. Trots sitt eget öde där han ständigt är omgiven av livvakter är han en optimist som tror att sanningen om islam kommer att segra. Första steget till seger, säger han, är att vi inte längre tiger utan vågar stå upp för våra demokratiska värderingar. Wilders säger att vi måste inse att vår västerländska civilisation är vida överlägsen islams barbariska kultur.

Vi måste hejda muslimernas hijra, deras invadering av Väst, genom att stoppa (mass)invandringen som till största delen kommer från muslimska länder. Vi måste försvara oss. Bland annat måste vi värna om våra nationalstater som mångkulturalisterna så gärna vill krossa. Nationalstaterna är vårt yttersta skydd.

Geert Wilders Marked for death-Islam´s War Against the West and Me. Regnery Publishing 2012.